Zawodnik STAG Rally Team zajął 1 miejsce na podium w trzeciej rundzie Driftingowych Mistrzostw Polski. Jechał autem z instalacją autogaz marki STAG. Obalono mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.
Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w rajdach, drifcie oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji gazowych, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.
Daniel Duda, właściciel i pracownik rekomendowanego warsztatu STAG przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.
Najbardziej zaskakującą modyfikacją, jakiej poddano auto, była konwersja na autogaz. Zbudowany do driftu samochód niewiele ma wspólnego z autem seryjnym, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych”. Z nich zbudował wyjątkową instalację, sprawdzającą się w wyczynowym samochodzie. W BMW zainstalowano dwa reduktory STAG R01 250, 8 wtryskiwaczy o większej mocy AC W031 BFC oraz sterownik STAG QMax 300-8 Plus. W instalacji uwzględniono też zestaw STAG AFR, kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR) zasilającej silnik spalinowy.
Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne, niewystępujące w warunkach zwykłej drogowej eksploatacji, obciążenia. Jest to także jedyna w swoim rodzaju możliwość obalenia pokutujących mitów na temat LPG. Przykład? Po założeniu instalacji LPG auto traci moc.
Debiut na torze autem z instalacją autogaz przyniósł Danielowi pierwsze miejsce na podium. Przygotowany do driftu samochód jeżdżący na gazie jest też dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie cywilnym - również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy.
Auto z instalacją może pozostać dynamiczne, a dobrze dobrana, renomowana instalacja od jednego producenta, zamontowana w sprawdzonym zakładzie gwarantuje jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.