Publikacje własne

Wiosna w warsztacie

01.04.2018

Wiosna to dobry czas na przeprowadzenie porządków. Firmy decydują się na reorganizację i dostosowanie oferty do wymagań i potrzeb rynku, aby ułatwić pracę specjalistom oraz ujednolicić oferowane rozwiązania. Na wiosnę zmienia się również oferta produktowa marki STAG, aby monterzy instalacji autogaz mogli korzystać z jeszcze lepszych rozwiązań technicznych. Na co powinien zwrócić uwagę warsztat montujący instalacje autogaz?

Wstęp

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, jak mówi popularne przysłowie, dlatego też z oferty firmy AC znikają mniej popularne, a debiutują nowoczesne możliwości.
Czujniki poziomu gazu dotychczas oferowane przez producentów opierały się na niezbyt precyzyjnych odczytach. Z powodu nie do końca szczelnych konstrukcji nie pozwalały na dokładność, a co za tym idzie kierowca mógł jedynie przypuszczać ile paliwa gazowego jeszcze pozostało w zbiorniku. W miejsce dotychczas oferowanych czujników poziomu gazu pod nazwą WPG oraz WPGH wprowadzono bezkonkurencyjny WPGH Waterproof. Jest to jedyny na rynku w pełni wodoodporny czujnik poziomu gazu. Wyróżnia go nie tylko wodoodporna konstrukcja umożliwiająca pracę urządzenia całkowicie zanurzeniowo w płynie, lecz również zastosowana podczas tworzenia produktu nowatorska technologia produkcji, innowacyjna na skalę światową i chroniona patentem. Dodatkowym atutem, który docenią szczególnie pracownicy warsztatów jest informacja, że wskaźnik pozbawiono elementów mechanicznych oraz przystosowano do wszystkich popularnych elektrozaworów co przekłada się na jego bezawaryjność oraz łatwy i pewny montaż. Przygotowano go do sprzedaży w 2 wariantach z diodami LED wskazującymi poziom gazu, jak również bez diod LED.

Kolejnym rozwiązaniem usprawniającym montaż instalacji autogaz jest reduktor STAG R02 TWIN.
- Reduktor STAG R02 TWIN został stworzony przez inżynierów AC S.A. specjalnie z myślą o silnikach o dużej mocy, w których znaczne zapotrzebowanie na paliwo wymaga stosowania reduktorów o odpowiedniej wydajności. – informuje Marcin Dziewiątkowski, Z-ca Kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.

Konstruktorzy reduktora STAG R02 TWIN skupili się przede wszystkim na uzyskaniu odpowiedniej wydajności oraz zachowaniu stabilnych parametrów gazu zasilającego silnik. Zarówno temperatura, jak i ciśnienie gazu zachowują odpowiednie wartości nawet w przypadku długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem. Przykładem jest dynamiczna jazda autostradą w warunkach zimowych, kiedy reduktor jest dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza. Ważną właściwością reduktora jest fakt, że ciśnienie wejściowe gazu nie wpływa na ciśnienie wyjściowe gazu zapewniając dużą stabilność pracy. Reduktor ten charakteryzuje się stałym ciśnieniem roboczym nawet przy gwałtownych zmianach obciążenia. Niezwykle ważne jest, że wartość ustawionego ciśnienia wyjściowego odznacza się stabilnością w długim okresie użytkowania. Wysoką wydajność oraz stabilne parametry odparowanego gazu reduktor zawdzięcza odpowiedniej konstrukcji oraz materiałom ograniczającym wymianę ciepła z otoczeniem, a z drugiej strony pozwalającym na efektywne przekazywanie ciepła z układu chłodzenia silnika do ciekłego LPG. Odpowiada za to korpus reduktora wykonany ze stopów aluminium. Natomiast wykonane z tworzyw sztucznych pokrywy, ograniczają wymianę ciepła pomiędzy reduktorem a otoczeniem, dzięki czemu przy dużych obciążeniach silnika nie następuje jego wychładzanie.
Jest to obecnie reduktor o największej wydajności w ofercie AC S.A. Może być on używany do zasilania silników o mocach do 280 KM. Dzięki swojej konstrukcji oraz zastosowanym rozwiązaniom pozwoli wykluczyć łączenie dwóch reduktorów o mniejszej mocy co zaoszczędzi miejsce pod maską samochodu.

Reduktor STAG R02 TWIN
Reduktor LPG STAG R02 TWIN

 

Wiosna i targi branżowe mające miejsce w kwietniu zostały wybrane na premierę STAG 500 DIS, pionierskiego rozwiązania autogaz przeznaczonego do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System wyróżnia technologia pracy w 100 proc. na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Samochód uruchamia się na benzynie i po osiągnieciu odpowiedniej temperatury reduktora pracuje 100% na gazie. Obecnie jest to jedyna taka instalacja autogaz na świecie, dzięki czemu marka STAG wysuwa się na pozycję lidera w zakresie systemów autogaz, spełniających wszystkie wymagania rynku motoryzacyjnego.
Koncepcja STAG 500 DIS jest całkowicie odmienna od wcześniejszych rozwiązań systemów autogaz, stosowanych przez markę STAG oraz innych producentów instalacji LPG. Nowatorskie rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby branży motoryzacyjnej, którą obecnie zdobywają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Stworzony system STAG 500 DIS jest odpowiedni do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wyróżnia się technologią pracy całkowicie opartą na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników
z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny
– mówi Marcin Trocki Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A., która opracowała system STAG 500 DIS.
Niewątpliwą zaletą, przy tak zaawansowanej technologii, jest jej łatwy montaż i sposób kalibracji. To ponownie ukłon w stronę pracowników warsztatów, którzy będą montowali instalację autogazową w samochodach klientów. Przede wszystkim pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji. Ponadto, instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych. Co więcej, STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). Rozwiązanie co prawda jeszcze nie wchodzi do pełnej oferty firmy, ale warto wiedzieć na co się przygotować w najbliższej przyszłości.

Wiosenne porządki w szafie lidera instalacji autogaz nabrały rozmachu. Teraz kolej na warsztaty, aby nadążyć za zmieniającą się ofertą i możliwościami jakie stają się ich udziałem.

« wróć