Doskonała elektronika autogaz
Kolejne nowości z firmy specjalizującej się w produkcji niezawodnych, bezpiecznych i innowacyjnych sterowników sekwencyjnego wtrysku gazu. Po raz kolejny inżynierowie pracujący w Centrum Badawczo Rozwojowym Spółki AC udowodnili, że są liderami w tworzeniu zaawansowanych systemów przeznaczonych do konwersji silników w celu zasilenia alternatywnym paliwem LPG/CNG.
BADANIA I NOWOCZESNA KONSTRUKCJA
Obecnie na runku pojawia się rodzina sterowników Q-generacji (QBOX PLUS, QNEXT PLUS i QMAX PLUS). Jest to efekt wielomiesięcznych prac badawczo-konstrukcyjnych angażujących szerokie grono inżynierów Centrum Badawczo-Rozwojowego. Taka intensyfikacja działań przyczyniła się do powstania sterowników odmiennych od pozostałych, oferowanych na rynku. Sercem każdego sterownika jest jego algorytm „zaszyty” w pamięci procesora. Żeby algorytm nie był ograniczony, musi być umieszczony w wydajnym procesorze. Dlatego też konstruktorzy położyli szczególny nacisk na wytypowanie i zastosowanie w sterownikach Q-generacji szybkiego 32-bitowego procesora typu „automotive” czyli dedykowanego do zastosowań w samochodowych centralnych jednostkach sterujących. Taki wybór nie był przypadkowy. Konstruktorzy firmy AC doskonale wiedzą jakie problemy mogą przysporzyć procesory komercyjne, nie zalecane do tego typu zastosowań obecnie bardzo szeroko stosowane przez innych producentów instalacji autogaz. Wiedza ta wynika z możliwości, jakie dostarcza Centrum Badawcze. Jest ono wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt pomiarowy wart ponad 20 mln zł, który pozwala na przeprowadzenie badań: klimatycznych, wibracyjnych, szczelności, korozyjnych, odporności i emisyjności elektromagnetycznej; badań funkcjonalnych na hamowni podwoziowej i innych. Dopiero takie kompleksowe testy mogą gwarantować niezawodną pracę sterowników Q-generacji w „nieprzyjaznych” warunkach panujących pod maską samochodu. Należy zaznaczyć, że zmiany temperatur, amplituda wibracji oraz poziom zakłóceń elektromagnetycznych panujących pod maską są niespotykane w elektronice komercyjnej. To skrajne warunki pracy dla komponentów elektronicznych. Dlatego, oprócz procesora, pozostałe komponenty elektroniczne umieszczone w sterowniku Q-generacji są precyzyjnie dobrane pod względem niezawodności. Dodatkowym atutem sterowników nowej Q-generacji jest kilkunastokrotnie większa pamięć, w której znajduje się algorytm. Pozwala to na ciągłą rozbudowę funkcjonalności, co było niemożliwe w starej platformie – STAG-4/300. Miłośnicy telefonów i tabletów również będą zadowoleni, gdyż konstruktorzy AC o nich pamiętali i stworzyli aplikacje mobilną pod systemem Android, która pozwala zarządzać sterownikami nowej generacji. Aplikacja ta jest bardzo przyjazna i ciągle rozwijana, zapewniając coraz to ciekawsze możliwości dla montażystów i użytkowników końcowych.
– wyjaśnia Wojciech Piekarski, Dyrektor Działu Marketingu AC SA.
STAG QBOX - STAG QNEXT – TEN SAM STEROWNIK - DWA RÓŻNE ZŁĄCZA
Q-generacja jest odpowiedzią na potrzeby motoryzacji i montażystów, daje też szerokie spektrum rozwiązań technologicznych jak i sprzętowych. Teraz montażysta może sam dokonać wyboru o sposobie montażu z uwagi na położenie złącza STAG QBOX PLUS - złącze proste 48 pin, czy STAG QNEXT PLUS -złącze kątowe 48 pin. Dlaczego dwa rodzaje obudowy różniące się jedynie ustawieniem złącza? Dlatego, że STAG QBOX PLUS jest już sprawdzonym i bardzo cenionym sterownikiem na rynku, jednak w niektórych samochodach poręczniej jest umieścić sterownik ze złączem kątowym niż prostym , w związku z tym stworzenie alternatywy mocowania wiązki była tylko kwestią czasu. Obecnie na rynek wprowadzany jest STAG QNEXT PLUS będący odpowiedzią na potrzeby rynku oraz idealnym uzupełnieniem Q-generacji.
STAG QMAX PLUS – WIECEJ CYLINDRÓW
Doskonałym uzupełnieniem Q-generacji jest sterownik STAG QMAX PLUS zaprojektowany z myślą o współpracy z silnikami dużych pojemnościach i mocy (zarówno 5-cylindrowych, jak i 6-czy 8-cylindrowych) wyposażony w kątowe złącze 90-pinowe. Na pokładzie również znajduje się emulator ciśnienia paliwa niezbędny w niektórych samochodach.
OBD – AUTOADAPTACJA i KASOWNIK
Każdy sterownik z nowej rodziny Q skrywa rozbudowany systemu autoadaptacji. Procedury te realizowane są dzięki wykorzystaniu interfejsu OBD. Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Wpływ na skład mieszanki ma nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego. Nowa rodzina sterowników skrywa też Inteligentny System Autoadaptacji trzeciej generacji - ISA3. Głównym zadaniem Systemu jest ciągłe (w czasie rzeczywistym) modyfikowanie mapy gazowej w funkcji obrotów silnika. Rozwiązanie to doczekało się kilku nowych zalet. Od teraz dedykowana mapa korekcji jest niezależna od korekcji obrotów względem czasów wtrysku, a precyzyjne zbieranie wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny odbywa się z uwzględnieniem temperatury silnika. Rozpoznawanie trybów zamkniętej i otwartej pętli przebiega w rzeczywistym czasie (podgląd sygnału sondy lambda z OBD samochodu).
Dodatkowo QBOX PLUS, QNEXT PLUS I QMAX PLUS wyposażono w automatyczny kasownik błędów OBD, który umożliwia samoczynne usuwanie wybranych usterek OBD, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych.
GWARANCJA – AŻ 5 LAT
Nowa generacja sterowników STAG na pewno spotka się z zadowoleniem kierowcy. Pięcioletnia gwarancja, to nie tylko slogan reklamowy. . To pewność że sterownik będzie działał niezawodnie przez ten czas i ciągle będzie wzbogacany o dodatkowe funkcjeWszak nic nie stoi na przeszkodzie, by nawet po upływie 5 lat się cieszyć się najnowszą myślą technologiczną, skoro w każdej chwili wystarczy udoskonalić software ukryty pod maską samochodu.