W dobie nieustannej pogoni za oszczędnościami, polscy kierowcy znaleźli wydajne rozwiązanie – instalację gazową, obniżającą wyraźnie koszty użytkowania samochodu z benzynowym silnikiem. Nowoczesne, bardzo zaawansowane technologicznie konstrukcje elektroniczne, pozwalają bez przeszkód współpracować z wymagającymi sterownikami benzyny.
Do najważniejszych zalet sterowników marki STAG należą:
Do starszych silników marka STAG oferuje szeroki wybór instalacji gazowych. Właściciele aut z silnikami gaźnikowymi mogą kupić zestaw STAG-2G, odznaczający się prostym w montażem, jak i obsługą. Produktem skierowanym do silników z jednopunktowym wtryskiem jest STAG-50 i 100 (programowany przez AcLPG Win). Precyzyjna kalibracja instalacji pozwala uzyskać optymalną dawkę gazu na obrotach biegu jałowego tudzież pod większym obciążeniem. Ponadto, w cennikach producenta znajdziemy także systemy STAG-200, STAG-150czy też STAG-2L, które również uchodzą za niezawodne. Przyjrzyjmy się jednemu z popularniejszych sterowników, STAG-200. To wszechstronny sterownik stworzony do montażu w większości samochodów (sekwencja, pół-sekwencja). Uniwersalną budowę dobitnie podkreśla zredukowana liczba przewodów, jak i intuicyjny program służący kalibracji – spora przewaga nad innymi sterownikami. Na większą uwagę zasługuje także niewielkichrozmiarów obudowa, gwarantująca odporność na warunki zewnętrzne.
IV GENERACJA SYSTEMÓW GAZOWYCH
Nowoczesne silniki z zaawansowanym sterowaniem dawką paliwa, wymagają rozbudowanych rozwiązań instalacji gazowych. Jedną z najlepiej dopracowanych sekwencyjnych instalacji gazu LPG na rynku jest STAG-300 Premium. Zastosowanie skomplikowanych algorytmów daje możliwość dokładnego ustawienia dawki gazu. STAG-300 Premium łączy się z elektroniką samochodu za pośrednictwem złącza ODB, aby na podstawie korekcji krótko jak i długo-terminowych do wtrysku gazu. To właśnie ta funkcjonalność odróżnia sterownik Premium od reszty produktów do instalacji sekwencyjnych. Sterownik STAG-300 ISA2 wyposażony został w Inteligentny System Autoadaptacji II – z użyciem zebranej mapy benzynowej wprowadza korekcje na mapie 3D i w zależności od zmiany warunków pracy silnika, mapa 3D jest modyfikowana w czasie rzeczywistym.
Sterowniki STAG-300 Premium, STAG-300 ISA-2, STAG-4 Plus doposażono w rozbudowane możliwości ręcznej kalibracji sterownika (mapa 2D, mapa 3D), jak i manualną korekcję temperatury wtryskiwanego gazu. Wszystkie instalacje sekwencyjne za sprawą zaawansowanej regulacji umożliwiają stworzenie dokładnie dopasowanej dawki gazu w pełnym zakresie obrotów.
INSTALACJA STAG DO BEZPOŚREDNIEGO WTRYSKU BENZYNY
Już od kilku lat popularność silników z bezpośrednim wtryskiem lawinowo rośnie (benzyna nie trafia do kolektora ssącego jak w typowym silniku, lecz wtryskiwana jest bezpośrednio do komory spalania pod dużym ciśnieniem). Sterowniki pracujące w instalacjach IV generacji, nie sprawdzają się w silnikach tego typu, wobec czego nieodzowne jest zastosowanie odmiennego sterownika. W ofercie marki STAG znajdziemy sterownik zdolny podołać wyzwaniu – STAG 400 DPI. Aby osiągnąć ten cel ważne jest przetestowanie systemu na wielu różnych modelach. Ze względu na konstrukcję jednostek z bezpośrednim wtryskiem, twórcy kompatybilnej instalacji gazowej musieli pokonać szereg technicznych trudności. STAG 400 DPI to nowoczesny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, który umożliwia zasilanie LPG wybranych modeli samochodów z bezpośrednim wtryskiem.,masło maślane (i nie jako jedyny stosowaną coraz powszechniej w nowoczesnych silnikach benzynowych koncernu VAG, i innych. Dzięki temu użytkowanie samochodów wyposażonych w taki właśnie silnik oraz instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne. Sterownik produkowany jest w oparciu o najnowszą technologię, na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych. Projektanci wyposażyli go w innowacyjne oprogramowanie z szeregiem użytecznych funkcji. Wszystko to sprawia, że jest to obecnie bez mała najnowocześniejszy sterownik gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Posiada zintegrowany adapter umożliwiający komunikację z komputerem benzynowym poprzez protokoły OBD II/EOBD: ISO-15765, ISO-14230, ISO-9141.
Zalety:
Przez lata produkcji i prowadzonych równolegle badań rozwojowych, marka STAG może poszczycić się pięcioma generacjami systemów instalacji LPG na koncie. Niezależnie od posiadanego samochodu lub budżetu, każdy znajdzie odpowiedni zestaw – pozwalający oszczędzać na każdym przejechanym kilometrze.