Na olej napędowy i gaz ziemny
Producenci związani z branżą motoryzacyjną prześcigają się w konstrukcji coraz bardziej ekologicznych i oszczędnych jednostek napędowych. Do rywalizacji stanął także i Bosch, który zaprezentował swoistą hybrydę - silnik, który może być zasilany zarówno olejem napędowym, jak i gazem ziemnym.
DG Flex jest systemem przeznaczonym dla silników diesla, umożliwiającym podwójne zasilanie: olejem napędowym oraz gazem ziemnym. Obydwa paliwa są jednocześnie wykorzystywane w różnych proporcjach, z maksymalnie 90-proc. udziałem gazu. Osiągi silnika oraz liczba obrotów pozostają niezmienne w porównaniu do zasilania paliwem oryginalnym. System ten pozwala zaoszczędzić nawet 30 proc. kosztów paliwa.
REKLAMA
DG Flex oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe, umożliwiające autom dostawczym i autobusom zasilanie olejem napędowym i gazem ziemnym bez utraty własności użytkowych pojazdów.
Obecność koncernu Bosch w gronie firm oferujących proekologiczne rozwiązania nie powinna specjalnie dziwić. W końcu ta niemiecka firma specjalizuje się m.in. w produkcji systemów wtryskowych zarówno do silników wysokoprężnych i benzynowych oraz oferuje rozwiązania oparte na alternatywnych źródłach zasilania, np. gazie ziemnym.
Źródło: http://moto.onet.pl/technika/na-olej-napedowy-i-gaz-ziemny/rl5tp 15.07.2015