Awarie LPG: co może się zepsuć?
Ciągła eksploatacja sprawia, że elementy instalacji zasilania gazem mają prawo ulec awarii. Problemy spowodowane naturalnym zużyciem na szczęście nie są poważne. Często to zaledwie drobiazgi, których naprawa oznacza niski koszt. Najpoważniejsze i najdroższe w usunięciu usterki są powodowane przez niewłaściwy montaż.
Jeden z poważniejszych problemów dotyczy sytuacji, w której silnik świetnie pracuje na gazie, jednak gaśnie zaraz po przełączeniu na zasilanie benzyną. Gdzie szukać przyczyny? W nieprawidłowym montażu układu.
- Błędy popełnione przez niefachowego gazownika sprawiają, że sterownik jednostki napędowej za normę przyjmuje warunki spalania LPG. Niestety te są zasadniczo różne od warunków spalania benzyny. W razie pojawienia się tego typu problemów, kluczowa jest reakcja kierowcy. Szybka wizyta w serwisie zapobiegnie całkowitemu uszkodzeniu układu sterującego pracą motoru i wyraźnie obniży koszt naprawy – wyjaśnia Rafał Olewicz z serwisu LPG House.
Może się zdarzyć, że silnik zacznie szarpać podczas jazdy. Nierówna praca zazwyczaj jest związana z awarią jednego z czujników. Komputerowa diagnoza wskaże uszkodzoną część, a wymiana powinna sprawić, że niepokojące objawy ustąpią. O niesprawności układu zasilania LPG potrafi zadecydować również zatkany filtr gazu lub powietrza. W obu przypadkach usterka sprawi, że wyraźnie wzrośnie spalanie i spadnie moc jednostki napędowej. Dodatkowo przy zużytym filtrze powietrza mogą się pojawić strzały w kolektorze, a filtra gazu trudności z odpalaniem motoru.
Problemy może sprawiać parownik. Ciągłe oszronienie mechanizmu oznacza, że instalacja jest uruchamiana zbyt wcześnie (przed właściwym nagrzaniem jednostki) albo pojawiły się usterki w układzie chłodzenia. Niesprawność wymaga przeprowadzenia szerszej diagnozy. Poza tym parownik może powodować spadek mocy silnika. Ograniczenie wydolności wynika z naturalnego zużycia lub uszkodzenia części. O awarii najczęściej decydują błędy montażowe popełnione przez gazownika lub niewłaściwa jakość gazu. Co w tej sytuacji? Konieczna jest wymiana elementu lub regeneracja.
- Instalacja LPG podobnie jak każdy inny układ składający się na konstrukcję auta może ulec awarii. Te nie powinny jednak przerażać. Przy poprawnym montażu często dotyczą drobiazgów i są tanie w naprawie. Co z warsztatami? Najlepiej korzystać z usług renomowanych lub autoryzowanych serwisów. W każdym z nich właściciel instalacji sygnowanej logo marki może uzyskać fachową pomoc zarówno w zakresie napraw gwarancyjnych, jak i pogwarancyjnych. Szeroki dostęp do usług jest ogromnym udogodnieniem dla klienta – dodaje Rafał Olewicz z serwisu LPG House w Krakowie.
Źródło: http://moto.onet.pl/awarie-lpg-co-moze-sie-zepsuc/7zdvyf 09.07.2015