Zarząd AC S.A.

Mirosław Bronisław Bendzera, Prezes Zarządu

Mirosław Bronisław Bendzera

Prezes Zarządu

Pan Mirosław Bronisław Bendzera  został powołany na Prezesa Zarządu od 5.11.2024 r. Prezes Zarządu nie był dotychczas związany ze Spółką. Pan Mirosław Bronisław Bendzera posiada wykształcenie wyższe. Uzyskał tytuł magistra ekonomii na kierunku zarządzanie i marketing na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ponadto, ukończył szereg specjalistycznych szkoleń.
 

Doświadczenie zawodowe:
Więcej  

2022-2023 – Projekt-Solartechnik S.A. (Grupa Grenevia S.A.) – Członek Rady Nadzorczej,
2023-2024 – Famur S.A. (Grupa Grenevia S.A.) – Prezes Zarządu,
2014-2023 – Famur S.A./Grenevia S.A. – Prezes Zarządu,
2017-2024 – Primetech S.A. (Grupa Grenevia S.A.) – Przewodniczący Rady Nadzorczej
2016–2023 -  Elgór+Hansen S.A. (Grupa Grenevia S.A.) – Członek Rady Nadzorczej,
2013-2020 – Fundacja TDJ na rzecz edukacji i rozwoju – Członek Rady Fundacji,
2010-2014 – Polska Grupa Odlewnicza S.A. – Prezes Zarządu,
2009-2014 – Odlewnia Żeliwa Śrem S.A. – Prezes Zarządu,
2008-2014 – Pioma-Odlewnia sp. z o.o. – Prezes Zarządu,
2005-2008 - Ponar Wadowice S.A. / Ponar Silesia S.A. – Dyrektor Handlowy / Dyrektor Rozwoju Sieci Sprzedaży,
2001-2005 – Toyota Motor Poland Co. Ltd. - Public Relations / Działu Rozwoju sieci dealerskiej

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Mirosław Bronisław Bendzera: nie wykonuje działalności gospodarczej poza przedsiębiorstwem AC S.A., nie uczestniczy w żadnej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

 

 

Katarzyna Rutkowska Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju

Katarzyna Rutkowska

Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i IR

Została powołana do Zarządu Spółki w grudniu 2007 r., początkowo na stanowisko Wiceprezesa Zarządu, od 1.08.2008 r. do 30.09.2019 r. na stanowisko Prezesa Zarządu. Od 1.10.2019 r. objęła ponownie funkcję Wiceprezesa Zarządu. Posiada wykształcenie wyższe w zakresie finansów i zarządzania.
Doświadczenie zawodowe:
Więcej  

2007 - do chwili obecnej - AC S.A.:
- Wiceprezes Zarządu (od. 1.10.2019 – do chwili obecnej)
- Prezes Zarządu (1.08.2008 – do 30.09.2019),
- Wiceprezes Zarządu (17.12.2007 – 31.07.2008),
- Doradca Zarządu (1.09.2007 – 16.12.2007),
od IV 2023 – do chwili obecnej – członek Rady Nadzorczej UNIHOUSE S.A. w Bielsku Podlaskim
2016 - do chwili obecnej - członek Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (SEG) w Warszawie
VI – XII 2012 - BIAZET S.A. w Białymstoku - Przewodnicząca Rady Nadzorczej
2007 - Emperia Holding S.A. w Lublinie – Dyrektor ds. Rachunkowości Dystrybucji
2005 - 2007 - BOS S.A. w Białymstoku – Dyrektor Finansowy
III 2003 - VI 2009 - członek Rady Nadzorczej spółki notowanej na GPW w Warszawie - Mispol S.A. z siedzibą w Suwałkach
2002 - 2005 - Spółka Doradztwa Podatkowego „Andrzej Malec i Wspólnicy” sp. z o.o. w Białymstoku – menedżer ds. finansowych, likwidator
1999 - 2011 - Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku (Zakład Analizy Finansowej i Rachunkowości Zarządczej) – nauczyciel akademicki
1997 - 2002 - BOS S.A. w Białymstoku – asystent ds. controllingu, zastępca gł. księgowego, kontroler finansowy


Wykształcenie i kwalifikacje:

Pani Katarzyna Rutkowska posiada uprawnienia biegłego rewidenta (nr wpisu do rejestru 10651), od roku 2011 jest członkiem Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Białegostoku oraz w latach 2011 -2018 była członkiem Rady Przedsiębiorczości przy Zarządzie Województwa Podlaskiego. Stale podnosi poziom swojej wiedzy, uczestnicząc w wielu specjalistycznych szkoleniach. Ukończyła m.in. Akademię Strategicznego Przywództwa, Management, Personal Leadership Academy – roczne programy menedżerskie w ICAN Institute Warszawa sygnowane marką Harvard Business Publishing.

Pani Katarzyna Rutkowska wykonuje działalność gospodarczą, która nie jest konkurencyjna w stosunku do wykonywanej w przedsiębiorstwie AC S.A. Pani Katarzyna Rutkowska nie uczestniczy w żadnej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej ani w żadnej innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pani Katarzyna Rutkowska nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

 

 

Krzysztof Szymański Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych

Krzysztof Szymański

Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych

Został powołany do Zarządu Spółki w styczniu 2022 roku na stanowisko Wiceprezesa Zarządu ds. Operacyjnych.
Od 2016 r. pełni w Spółce funkcję Dyrektora Operacyjnego.
Doświadczenie zawodowe:

Więcej  

2016 – 2022 – AC S.A. – Dyrektor Operacyjny
2013 – 2016 - ATI ZKM Forging Sp. z o.o. - Szef Produkcji/Dyrektor Produkcji,
2003 – 2013 – Rosti Poland sp. z o.o
2003 – 2013  Firma Rosti (POLSKA) Sp. z o.o.
2010 – 2013 Dyrektor Produkcji
2006 – 2010 Kierownik ds. Produkcji
2003 – 2006 Mistrz Zmianowy 
2000 – 2003 - Instal Białystok S.A. - Z-ca Kierownika Działu Instalacyjnego/Kierownik kontraktu. 

Wykształcenie i kwalifikacje:

Jest absolwentem Wydziału Budownictwa i Inżynierii Sanitarnej Politechniki Białostockiej. Ukończył szereg specjalistycznych szkoleń menedżerskich.

Pan Krzysztof Szymański nie wykonuje działalności gospodarczej poza przedsiębiorstwem AC S.A., nie uczestniczy w żadnej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

 

 

Paweł Baraniuk, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Rozwoju

Paweł Baraniuk

Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Rozwoju

Pan Paweł Baraniuk związany jest ze Spółką od lutego 2017 r., a od października 2020 r. pełni funkcję Dyrektora Eksportu.

Doświadczenie zawodowe:

Więcej  

2020 – AC S.A. - Dyrektor  Eksportu
2017 – 2020 - AC S.A. Market Development Expert
2012 – 2017 -   Grafix - Konsultant ds. Sprzedaży i Rozwoju,
2012 –  Socializer - Community Manager.

Wykształcenie i kwalifikacje:

Pan Paweł Baraniuk posiada wykształcenie wyższe. Uzyskał tytuł magistra prawa i magistra zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz tytuł licencjata międzynarodowych stosunków gospodarczych na Uniwersytecie w Białymstoku, jak również ukończył szereg specjalistycznych szkoleń. 

Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Paweł Baraniuk: nie wykonuje działalności gospodarczej poza przedsiębiorstwem AC S.A., nie uczestniczy w żadnej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

 

 

 

 

 

Szanujemy Twoją prywatność

Gdy przeglądasz naszą stronę, chcielibyśmy wykorzystywać pliki cookies i inne podobne technologie do zbierania danych (m.in. adresy IP, inne identyfikatory internetowe). Potrzebujemy tych danych, żeby analizować statystyki ruchu na stronie, kierować w internecie reklamy dopasowane do Twoich potrzeb oraz używać wtyczek społecznościowych. Kliknij poniżej, by wyrazić zgodę albo przejdź do ustawień, aby dokonać szczegółowych wyborów co do plików cookies.