STAG QBOX/QNEXT/QMAX

  • Aktualizacja firmware: "Qgen_v2_11_3__2019-08-29.nfp"
  • Dodano możliwość wyboru wtryskiwaczy „AC W031 BFC”
  • Aktualizacja aneksów STAG 400 DPI:
    • Modyfikacja treści aneksów:
      • G4FD(1,6_GDI)
      • HNY(EB2DTS)
    • Dodanie nowych aneksów:
      • HNZ(EB2DT)
      • L83(5.3_EcoTec)
      • EcoBoost(1.6_Ford_Fusion_USA)
      • EcoBoost(1.5_Ford_Fusion/Mondeo_USA)
      • EcoBoost(1.6_SCi_Ford_Escape_USA)
  • Dodano wsparcie dla manometrów CNG 55PP
  • Naprawiono problem połączenia z OBD w niektórych autach (w których liczba sterowników podłączonych do linii CAN jest większa niż 3)
  • Zwiększono prąd podtrzymania dla wtryskiwaczy Matrix HD344 (zgodnie z danymi producenta)
  • Dodano możliwość połączenia/rozłączenia z OBD pojazdu bezpośrednio z okna czytnika (kliknięcie w linii statusu połączenia; konfiguracja OBD w oknie „Ust. Sterownika gazu” musi mieć wartość „czytnik OBD”)
  • Dodano nową funkcję wyjścia AUX12V – sterowanie emulatorem temperatury silnika na gazie dla temperatury emulowanej silnika <= 60st.C
  • Błąd „awaria obwodu zasilania WPG” nie będzie powodował przełączenia na benzynę
  • Dodano możliwość aktywacji ciągłej pracy autokasownika błędów OBD (błędy kasują się od razu po wystąpieniu)
  • Przyspieszono automatyczne kasowanie błędów OBD po włączeniu stacyjki
  • Wymagana wersja aplikacji diagnostycznej – v0.33.x
09.03.2018
  • udostępniono autoadaptację ISA3 dla sterowników Q-box Basic oraz Q-next Basic,
  • FPE - rozwiązano problem pojawiających się w niektórych autach błędów podczas jazdy na cut-off,
  • przyspieszono przełączanie benzyna <--> gaz z aplikacji diagnostycznej, aby usprawnić ustawianie auta.
  • naprawiono problem z uruchomieniem niektórych aut, gdy źródłem sygnału obrotów są impulsy wtrysku benzyny
  • naprawiono odświeżanie dostępnych nastaw po zmianie źródła sygnału obrotów
  • naprawiono wskazanie postępu działania funkcji "autokalibracja WPG" (narastanie poziomu na centralce LED)
  • zmieniono domyślną wartość opóźnienia napełniania reduktora na 1s (było 300ms)
  • ustawienia dla funkcji "ciepły start" nie były wyświetlane w aplikacji
  • funkcja "Inteligentny Poziom Gazu" jest teraz dostępna dla manometrów (czujników poziomu gazu CNG)
  • detekcja przeciążenia wyjścia AUX12V czasem była zbyt czuła
  • dodano zapis ramki zamrożonej w przypadku wystąpienia przeciążenia wyjścia AUX12V
  • dla funkcji "ciepły start" dodano możliwość regulacji wymaganej temperatury reduktora oraz czasu wyłączenia silnika, po upłynięciu którego "ciepły start" się nie aktywuje
  • dodano mapę korekcji od obrotów i podciśnienia (Q-box Basic i Q-max Basic)
  • dodano detekcję uszkodzonych czujników temperatury reduktora (nagłe skoki temperatury) - pojawi się odpowiedni komunikat w oknie błędów
  • dodano możliwość ręcznego ustawiania dzielnika dla opcji "redukcja korekcji OBD"
  • dodano nowy typ obsługi dotrysków - ignorowanie (będą realizowane benzyną)
  • dodano automatyczne kilkukrotne ponawianie próby połączenia z OBD (rozwiązanie problemu występującego szczególnie w autach amerykańskich)
  • rozszerzono listę błędów sterownika dla których zapisywane są ramki zamrożone
  • ulepszono automatyczne uzupełnianie map docelowych korekcji OBD (teraz "zbierają się" znacznie poprawniej)
  • zmniejszono intensywność opróżniania instalacji z gazu w początkowej fazie działania funkcji "rozgrzewanie wtryskiwaczy"
  • zmieniono domyślne nastawy:
    • wymagana temperatura reduktora dla "ciepłego startu" zwiększona z 20 na 30°C
    • WPGH rosnący (był malejący)
    • poprawiono zapamiętywanie wybranych przez użytkownika pid'ów w czytniku OBD
  • poprawiono zapamiętywanie wybranych przez użytkownika pid'ów w czytniku OBD
  • dodana obsługa podwójnych wtryskiwaczy na cylinder (niektóre auta marki Nissan; dotyczy sterowników Q-max)
  • dodano domyślny kształt mnożnika (po autokalibracji) dla wtryskiwaczy AC-W02 BFC, dla silników typu standard (nie turbo)
  • udoskonalono działanie rejestratora cyfrowego (zwiększono ilość widocznych na ekranie próbek)
  • wyeliminowano przypadki niepotrzebnego zerowania obrotów przy ich obliczaniu na podstawie impulsów wtrysku benzyny (m.in. w sinikach HEMI)
  • Ograniczono efekt "przelania" silnika gazem w przypadkach zdławienia silnika przy konfiguracji obrotów obliczanych z impulsów wtrysku benzyny
  • poprawiono odczyt obrotów z impulsów wtrysku w silnikach Valvetronic (w wersji v2.8.2 zerowały się podczas cut-off)
  • poprawiono odczyt obrotów na podstawie impulsów z wałka (w wersji v2.8.2 były zaniżane o połowę)
  • Rozszerzono zakładkę informacji o samochodzie o pola: "notatka", "filtr oleju", "filtr powietrza", "filtr gazu"
  • Aktualizacja autokasownika błędów OBD - dodano kody P0440, P0153
  • Dodano język serbski
  • Aktualizacja języka węgierskiego
  • Zmieniono nazwę wskaźnika poziomu "WPGH" na "WPGH / WPL"
  • Dodano obsługę nowego WPG'a: WPGH malejący
  • poprawiono wykrywanie zapętleń wtryskiwaczy gazowych (wyeliminowano fałszywe wykrycia)
  • w niektórych autach po wyłączeniu stacyjki ECU nie usypiał się, co prowadziło do rozładowywania akumulatora (dotyczy Q-max, Q-next oraz Q-box w wykonaniu B)
  • adaptacja OBD zostaje wstrzymana przy skrajnych wartościach LTFT (z OBD) (czyli -100% lub +99.2%). Zapobiega to błędnemu zubożaniu dawki gazu w przypadkach, w których podczas OL wartość LTFT wynosi -100%, a status pętli odczytywany z OBD zmienia się na OL z opóźnieniem (nawet 2s)
  • aux12V w funkcji sterowania pompą paliwa - gdy ustawiona była polaryzacja 0V, to po wyłączeniu stacyjki pojawiało się na wyjściu 12V i niepotrzebnie zasilało podłączone urządzenie. Teraz zawsze po wył. stac. napięcie to jest zerowane (niezależnie od ustawionej polaryzacji).
  • zdławienie silnika przy obrotach z impulsów wtrysku benzyny mogło skutkować zalaniem silnika gazem (w przypadkach gdy ECU odłącza zasilanie wtryskiwaczy).
  • wyłączono mruganie centralki podczas rozpoczęcia i zakończenia procedury opróżniania ciśnienia gazu
  • dodano komunikat/zapytanie "czy wyzerować czas przełączania cylindra", który pojawia się po użyciu funkcji automatycznej zmiany sekwencji wtrysku
  • rozszerzono obszar blokady autoadaptacji na mapie korekcji od MAP, ustawiany podczas autokalibracji sterownika
  • zmieniono domyślny kształt mnożnika dla silników uturbionych dla wtryskiwaczy AC_W02 i AC_W03
  • po przywróceniu ustawień fabrycznych automatyczne uzupełnianie mapy docelowych korekcji OBD będzie wyłączone
  • dodano wsparcie dla wtryskiwaczy AC W01 BFC
  • dodano obsługę czujnika poziomu gazu CNG - T800
  • wyłączono automatyczne uzupełnianie mapy docelowych korekcji OBD podczas autokalibracji sterownika
  • zmieniono domyślny typ WPG'a na WPGH dla aktualnie produkowanych wykonań sterowników
Dodano:
  • dodana mapa dolewania benzyny w funkcji ciśnienia gazu
  • dodana funkcja umożliwiająca zmianę sekwencji wtrysku gazu (automatyczne przesunięcie w mapie sekwencji wtrysku niezależnie od ilości cylindrów i banków)
  • dodano licznik cykli pracy wtryskiwaczy gazowych (okno ustawień wtryskiwaczy)
  • dodano komunikat "brak odpowiedzi układu paliwowego lub dysze wtryskiwaczy zbyt małe", gdy podczas autokalibracji wartość mnożnika przekroczy dopuszczalne maksimum
  • dodano wykrywanie braku sygnału stacyjki gdy są impulsy obrotów
  • poprawiono działanie wyjścia AUX w funkcji sterowania zasilaniem pompy paliwa (rozruch był wydłużony)
  • w autach w których sygnał stacyjki nie zanika gdy aktywne jest połączenie z OBD, Q-Plus mógł doprowadzić do rozładowania akumulatora (nie usypiał się ani Q ani ECU silnika). Poprawiono.
  • auto-kasownik błędów OBD w niektórych autach nie kasował. Poprawiono.
  • Q-box Basic wyk.5/B0 - nie działała stacyjka z impulsów wtrysku
  • wyeliminowano zdarzające się czasem (bardzo rzadko) przypadki fałszywego wykrycia błędu czujnika ciśnienia gazu
  • wyeliminowano okazjonalnie pojawiający się błąd od ciśnienia gazu gdy użyty był reduktor KME Gold (błąd występował tylko przy ręcznym przełączaniu benzyna->gaz)
  • poprawiono wykrywanie impulsów wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie (były przypadki że sterownik odczytywał znacznie krótsze niż były w rzeczywistości. Na gazie było OK)
  • poprawiono liczenie zużycia gazu od ostatniego tankowania (GasComputer + WPGH)
  • dodano funkcję Zimny VAG
  • dodano możliwość wyłączenia funkcji autokalibracji WPG
  • dodano obsługę wtryskiwaczy Lovato JLP4
  • dodano komunikaty informujące o poprawności doboru dysz wtryskiwaczy (OK / za małe / za duże) pojawiające się po skończeniu autokalibracji
  • zmodyfikowano algorytm podgrzewania wtryskiwaczy w celu zmniejszenia wpływu działania tej funkcji na pracę silnika
  • zmniejszono częstotliwość występowania problemu połączenia ze sterownikiem
  • funkcja automatycznego przypisania wtryskiwaczy do banków czasem bardzo szybko kończyła działanie i przypisywała wszystkie wtryskiwacze do banku 1
  • poprawiono obliczanie czasu od ostatniego połączenia z aplikacją diagnostyczną
  • FPE - w przypadkach gdy podczas kalibracji emulatora występowało przełączenie na gaz a wcześniej nie była przeprowadzona autokalibracja sterownika, silnik gasł. Teraz kalibracja zostaje przerwana i wyświetlony zostaje odpowiedni komunikat.
  • minimalna wymagana wersja aplikacji: v0.21.x
  • wyeliminowano sporadycznie występujący problem nie mierzenia wartości analogowych na benzynie (po przełączeniu na gaz było ok; wyłączenie i włączenie stacyjki rozwiązywało problem)
  • zmieniono czas rozpoczęcia sygnalizacji zbliżającego się przeglądu czasowego: z 1 do 2 tygodni.
  • dodano obsługę sterowników STAG-300 QMAX BASIC
  • naprawiono funkcję "podwajanie impulsów"
  • naprawiono okazjonalnie występujący problem opóźnionego zamknięcia elektrozaworu (przy obrotach z impulsów wtrysku, jeśli zgaśnięcie silnika następowało podczas cut-off)
  • wykrycie odwrotnie podłączonego emulatora wtryskiwacza benzynowego generuje komunikat zamiast błędu
  • Dodana funkcję "inteligentny wskaźnik poziomu gazu"
  • Dodano nowe błędy i komunikaty (dotyczy QNEXT/QMAX oraz nowych QBOX w wykonaniu B)
    - Przerwa w obwodzie czujnika podciśnienia kolektora
    - Zwarcie w obwodzie czujnika podciśnienia kolektora
    - Brak impulsów wtrysku benzyny
    - Brak sygnału obrotów
  • Poprawiono wskazanie gazu zapobiegające naprzemiennemu zapalaniu i gaszeniu diod LED na przełączniku
  • Modyfikacja funkcji emulatora ciśnienia paliwa (FPE) pod kątem pojazdów marki Jaguar (dotyczy QMAX)
  • Udoskonalono funkcję akwizycji docelowych map korekcji (dotyczy sterowników QBOX/QNEXT/QMAX Plus)
  • Dodano funkcję "wypalanie gazu / wymiana filtrów" (Dostępne w "Diagnostyka/serwis", dotyczy sterowników wyposażonych wyjście AUX_12V skonfigurowane jako "tylny elektrozawór")
  • Dodano historię automatycznie kasowanych błędów OBD (dotyczy sterowników QBOX/QNEXT/QMAX Plus)
  • Dodano możliwość włączenia sygnalizacji dźwiękowej przy spadku wyświetlanego poziomu gazu na przełączniku
  • Nowy typ wtryskiwacza "wysoko-rezystancyjny" dostępny na liście wtryskiwaczy
  • Poprawka związana z zasilaniem PS'a. Było wyłączane gdy wyłączona była centralka (czyli podczas pracy na benzynie) [dotyczy tylko w Q-box Basic w wykonaniu B]
  • Domyślny próg obcinania dotrysków zmieniono na 0ms
  • Rozwiązano problem niepoprawnego działania WPGH w Q-box Basic wyk.5/B0 przy napięciu z akumulatora poniżej 12V
  • Dodano wykrywanie błędów czujnika ciśnienia gazu (zwarcie / przerwa) /dotyczy QBOX BASIC od wykonania 5/B0, QBOX PLUS od wykonania 3/B0 oraz wszystkich QMAX i QNEXT/.
  • Dodana możliwość niepodłączenia czujnika temperatury reduktora (kraje z ciepłym klimatem).
  • Dodana możliwość zmiany nazwy i hasła podłączonego modułu BT.
  • Dodana sygnalizacja dźwiękowa pozostawionego modułu BT (trzy długie sygnały) – Funkcja ma zadanie zapobiegać pozostawianiu interfejsu Bluetooth przez instalatorów autogaz w samochodach klienta.
  • Dodano zamykanie elektrozaworu jeśli temperatura reduktora spadnie poniżej 10°C.
  • Diagnostyka elementów wykonawczych - wtryskiwacze i elektrozawór są również testowane przez sterownik (nie jest to już test wyłącznie organoleptyczny).
  • Valvetronic - po autokalibracji cały wiersz wolnych obrotów mapy korekcji obroty-MAP zostanie wyłączony z adaptacji (OBD/ISA3).
  • Dodano mechanizm zapobiegający wyłączaniu parametrów OBD potrzebnych podczas adaptacji ISA3 po resecie sterownika.
  • ISA3 - w przypadku 2-bankowego silnika i włączonej adaptacji w OL, parametr "Współczynnik lambda" dla drugiego banku jest dodawany automatycznie.
  • Rozwiązano problem szarpania w niektórych autach (np. Audi z silnikiem 2.4l).
  • Naprawiony problem błędnej sygnalizacji błędu podłączenia emulatora.
  • Rozwiązany problem z "zamarzającymi" odczytami parametrów OBD występujący w niektórych pojazdach z interfejsami K-Line (ISO-14230 i ISO-9141).
  • Poprawione obliczanie czasów pracy na gazie / benzynie od ostatniego połączenia z aplikacją (GasComputer nie powodują restartu liczników czasu pracy).
  • Minimalna wymagana wersja aplikacji: v0.19.x.
  • Poprawka umożliwiająca przejście modułu Bluetooth do trybu niskiego poboru energii przy wyłączonej stacyjce.
  • Dodano możliwość ręcznego wybrania interfejsu OBD
  • Dodana obsługa wyjścia sterującego AUX_12V (nowa właściwość sprzętowa dostępna w QMAX PLUS, QNEXT PLUS, QBOX PLUS wyk.3/B0)
  • Nowa funkcja "Przełączaj przy odciążonym silniku" (przydatna w przypadku zmiany sekwencji wtrysku, łagodzi skutki przełączania paliw)
  • Rozszerzenie emulatora FPE - poprawiona obsługa emulacji podczas cut-off oraz dodana emulacja dla regulatorów o stałym ciśnieniu benzyny (QMAX PLUS)
  • Usprawnienie emulatora FLE (QMAX PLUS, QNEXT PLUS, QBOX PLUS wyk.3/B0)
  • Adaptacja OBD / ISA3 - poprawiono funkcję automatycznego wyboru pid'ów OBD potrzebnych dla adaptacji
  • Rozszerzono czytnik OBD do 7 parametrów jednocześnie (przydatne przy adaptacji OBD w autach z 2 bankami)
  • Dodana możliwość ustawienia dodatkowego czasu przeglądu - według daty
  • poprawiono obliczanie obrotów na podstawie impulsów wtrysku w silnikach Valvetronic (potrafiły "zamarzać")
  • poprawka zapobiegająca błędnemu dezaktywowaniu mapy korekcji od obrotów oraz od temperatury gazu
  • dodana obsługa wtryskiwaczy DymcoBlack
  • zwiększono maksymalne dopuszczalne obroty dla autokalibracji (1150 --> 1300)
  • w silnikach Wankla po uruchomieniu, jeśli pracowały tylko dwa "cylindry" to centralka "mrugała", sygnalizując że jest w fazie zmiany paliwa
  • test przepływu wtryskiwaczy - dodany warunek: "silnik musi być wygrzany"
  • poprawione obliczanie opóźnienia rozpoczęcia wtrysku gazu (czasem niepotrzebnie był opóźniany, co mogło prowadzić do poszarpywania w niektórych silnikach)
  • ISA3 - czasem mogło się zdarzyć, że ISA3 wymuszała pracę na benzynie pomimo zimnego silnika.
  • czas pracy sterownika "na benzynie" i "na gazie" były nadpisywane przy wczytywaniu ustawień z pliku.
  • dodana funkcja "test przepływu wtryskiwaczy" (automatycznie szacuje korekcje przepływu dla wtryskiwaczy);
  • dodana funkcja automatycznego przypisania wtryskiwaczy gazowych do banków (Q-MAX Plus);
  • dodana funkcja cyfrowego rejestratora sygnałów;
  • dodana funkcja automatycznego utworzenia mapy powiązań kanałów benzynowych z gazowymi;
  • dodano obsługę emulatora ciśnienia paliwa FPE (Q-max Plus);
  • dodano funkcję "redukcja korekcji" (Q-plus, adaptacja OBD);
  • wyeliminowano problemy z łącznością z OBD (ISO 14230 oraz CAN) w niektórych samochodach (Q-plus);
  • rozwiązano problem z zanikaniem obrotów podczas Cut-off w silnikach typu Valvetronic;
  • odczyt obrotów z impulsów wtrysku benzyny - zwiększono odporność na zakłócenia / dotryski, usprawniono filtr;
  • timer przeglądu będzie również pokazywał ile czasu minęło od zaplanowanego przeglądu (w minutach jazdy na gazie)
  • udoskonalono procedurę zbierania mapy docelowych korekcji OBD (QBOX PLUS)
  • wyeliminowano pojawiający się po każdym resecie komunikat "nowe nastawy"
  • wyeliminowano niepotrzebnie pojawiający się w niektórych przypadkach komunikat "niestabilny sygnał stacyjki"
Zmiany wspólne (Q-Box PLUS i Q-Box BASIC)
  • dodano funkcję "nakładanie paliw" (dotyczy momentu przełączania z benzyny na gaz)
  • dodano obsługę wskaźnika poziomu gazu "WPG 20k Malejący"
  • dodano obsługę wtryskiwacza Valtek30 1R
  • dodano obsługę wtryskiwacza Valtek30 2R (plastikowa listwa)
  • dodano obsługę wtryskiwacza AEB I-PLUS (aluminiowa i plastikowa listwa)
  • dodana funkcja diagnostyczna - test centralki LED
  • dodano komunikat informujący o braku podłączenia stacyjki (gdy są impulsy wtrysku benzyny)
  • dodano komunikat informujący o niestabilnym sygnale stacyjki (wykrywane są krótkie zaniki napięcia których nie widać w aplikacji diagnostycznej, a powodują przełączenie na benzynę. Przyczyna jest często trudna do znalezienia)
  • udostępniono do odczytu (dla użytkownika) temperaturę emulowaną silnika
  • poprawiono algorytm autokalibracji w celu wyeliminowania problemów z jej ukończeniem
  • poprawiono odczyt obrotów na podstawie impulsów wtrysku benzyny podczas Cut-off, w silnikach typu valvetronic
  • poprawiono obliczanie obciążenia silnika w przypadku silników o mniejszej liczbie cylindrów niż wspiera sterownik
  • sygnalizacja dźwiękowa wymaganego przeglądu rozpocznie się gdy do przeglądu zostanie już tylko 10% ustawionego czasu.
  • dodano liczenie czasu pracy na gazie i na benzynie od ostatniego połączenia z aplikacją AC STAG
  • dodana nastawa "wyłączaj elektrozawór" - przydatne gdy podłączony jest moduł TAP
Zmiany Q-Box PLUS
  • dodano autoadaptację OBD
  • dodano możliwość automatycznego kasowania wybranych błędów OBD
  • dodano automatyczną aktywację wymaganych parametrów OBD, w zależności od wybranej auto-adaptacji (ISA3 / OBD)
  • auto-adaptacja ISA3 / OBD zostanie wstrzymana jeśli status pętli paliwowej to OF
  • auto-adaptacja ISA3 / OBD w OL nie wymaga podłączenia sondy lambda, jeśli jest dostępna w parametrach czytnika OBD (jeśli w samochodzie jest napięciowa, zalecane jest jej podłączenie)
  • usprawniono działanie auto-adaptacji ISA3 w pętli otwartej
  • zmniejszono czułość adaptacji ISA3 na wolnych obrotach
  • dodano automatyczne blokowanie punktu wolnych obrotów na mapie korekcji od MAP (podczas autokalibracji)
  • rozwiązano problem z aktualizacją centralki Led400/401
  • przekroczenie obrotów przełączania na gaz sprawdzane jest dopiero po spełnieniu wszystkich warunków (tak było do tej pory) ORAZ po upłynięciu czasu przełączania na gaz (nastawa),
  • poprawiono początkowy pomiar poziomu gazu ze wskaźnika WPGH (po włączeniu stacyjki),
  • dodano przywracanie domyślnych korekcji wtryskiwaczy (przepływu i otwarcia) po autokalibracji
  • dodano obsługę wtryskiwacza AC-W02
  • dodano wsparcie dla czujnika temperatury 10kR
  • dodano obsługę wtryskiwaczy:
    - IG1 Rail 2R
    - IG3 Rail 2R
    - IG5 Rail 2R
  • dodano możliwość rozpoczęcia autokalibracji z aktualnego mnożnika
  • ułatwiono i przyspieszono zbieranie map czasów wtrysku B/G
  • dostosowano odczyt obrotów na podstawie impulsów wtrysku benzyny do silników półsekwencyjnych (w niektórych silnikach obroty były zaniżane o połowę)
  • dostosowano działanie inteligentnej obsługi dotrysków do silników półsekwencyjnych
  • poprawiono przełączanie na gaz po przekroczeniu obrotów "Próg przełączania"
  • po autokalibracji będzie następowało przywrócenie nastaw domyślnych grupy "Udział benzyny"
Tylko Q-BOX PLUS
  • gdy włączona jest adaptacja ISA2, funkcja autodopasowanie mnożnika staje się nieaktywna
  • poprawiony problem z kasowaniem błędów OBD w silnikach z interfejsem ISO-9141
  • dodana możliwość ręcznej korekcji czasu otwarcia-zamknięcia wtryskiwaczy gazowych
  • dodana obsługa wtryskiwacza Tomasetto IT01
  • dodana możliwość zablokowania pracy na gazie, gdy jest czas na przegląd
  • dodano wykrywanie zwarcia / przerwy w obwodzie czujnika temperatury reduktora i gazu
  • poprawiona funkcja autokalibracji dla silników, w których na biegu jałowym występują dotryski
  • funkcja "ciepły start" aktywuje się (gdy spełnione są warunki) przy każdym uruchomieniu silnika, nawet jak nie była wyłączana stacyjka (wcześniej aktywowała się tylko jednokrotnie po włączeniu stacyjki)
  • funkcja "ciepły start" nie działała, gdy nastawa "min obroty na gazie" ustawiona była na 0
  • dodanie sygnalizacji dźwiękowej przejścia na gaz w przypadku "wystąpienia" ciepłego startu
  • chwilowe przekroczenie obrotów "Obroty przełączania" powoduje przejście na gaz (wcześniej te obroty musiały być przekroczone przez pewien czas)
  • jeśli po aktualizacji firmware sterownika doszły nowe nastawy, zasygnalizowane to będzie komunikatem "Nowe nastawy" (wcześniej sterownik rejestrował błąd "Błąd nastaw")
  • poprawione obliczanie obrotów z impulsów wtrysku benzyny dla silników półsekwencyjnych
  • zmieniono reakcję sterownika na błąd napięcia zasilania - "ciche" przełączenie cylindrów na benzynę, nie przechodzi do trybu "awaria" i nie sygnalizuje dźwiękiem
  • zmodyfikowane charakterystyki temperaturowe wtryskiwaczy (UWAGA -konieczne jest ponowne ustawienie mapy mnożnika)
  • zaktualizowane domyślne kształty mnożników po autokalibracji, dla wszystkich wtryskiwaczy
  • dodano wsparcie dla wtryskiwacza Valtek30 2R
  • dodane czujniki poziomu gazu:
    - 90R
    - WPG2
    - WPG4
    - AEB 806 (CNG)
    - TAA MSG352370 (CNG)
    - AXIS (CNG)
    - AC-5V (CNG)
    - AC-12V (CNG)
    - ESIGAS (CNG)
    - ROCHESTER
  • dodana funkcja "zubożanie na zimnym silniku"
  • dodana obsługa silników typu Valvetronic
  • dodana funkcja wypełniania układu gazem od razu po włączeniu stacyjki (przydatne np. w przypadku instalacji CNG, gdy manometr jest za elektrozaworem, a chcemy aby poziom gazu był od razu po włączeniu stacyjki zmierzony i wyświetlony poprawnie) /Ust. zaawansowane -> Wstępne napełnienie układu /
  • dodana możliwość dźwiękowej sygnalizacji przejścia na gaz / Ust. sterownika gazu -> Dźwięk przełącz. na gaz /
  • po wykonaniu funkcji "automatyczne dopasowanie mnożnika", mapa gazowa zostanie skasowana
  • usprawnione obliczanie obrotów z impulsów wtrysku benzyny
  • wyeliminowany okazjonalny problem z zapalającymi się kontrolkami oleju oraz/lub CheckEngine po wyłączeniu stacyjki (dotyczy niektórych samochodów, przeznaczonych głównie na rynek azjatycki, choć zdarzają się też takie w Europie)
  • poprawiono wyświetlanie początkowego poziomu gazu (po włączeniu stacyjki)
  • dźwięk "przegląd" odtwarzany jest teraz po włączeniu stacyjki (wcześniej był po wyłączeniu)
  • dodana funkcja "udział benzyny"
  • dodana funkcja "automatyczne dopasowanie mnożnika"
  • dodana inteligentna obsługa dotrysków (nastawa) - ta funkcja eliminuje potrzebę funkcji "zubożanie mazda" znanej ze sterowników stag300
  • poprawiono obliczanie obrotów z impulsów wtrysku benzyny, dodano nastawę "min. czas impulsu", usprawniono filtr obrotów
  • poprawiono obliczanie obrotów z impulsów wtrysku benzyny dla silników z jednoczesnym (full group) wtryskiem benzyny
  • przyspieszono wykrywanie zaniku obrotów
  • zmieniono interpretację nastawy "liczba impulsów na obrót" - teraz jest to obrót wałka (był obrót silnika)
  • poprawiono błędnie odczytywaną wartość korekcji z mapy obroty-wtrysk dla punktu pracy leżącego poza zakresem tej mapy
  • poprawiono obliczanie obciążenia silnika przy występowaniu dotrysków
  • poprawiono charakterystyki temperaturowe wtryskiwaczy AC_W01, Hana Black, Hana Green, RegRailSL
  • poprawiono uruchamianie w trybie awaryjnym
  • poprawiono działanie funkcji "ciepły start"
  • zwiększono dokładność zbierania map czasów wtrysku B/G (Uwaga - mapy zebrane w starszej wersji firmware zostaną utracone)
  • zmodyfikowano algorytm podgrzewania wtryskiwaczy
  • dodano wykrywanie błędów zasilania elektrozaworów, wtryskiwaczy i peryferiów
  • w niektórych sytuacjach dotryski benzyny powodowały błędne wyświetlanie czasów wtrysku gazu (ale sterowanie było poprawne)
  • po skasowaniu mapy korekcji obroty-wtrysk przyciskiem "Kasuj" w aplikacji, mapa nie była zapisywana do eprom'u
  • dodano opóźnienie powrotu na gaz w przypadku, gdy z jakiegoś powodu cylindry przełączą się na benzynę (np. przekroczone obroty, spadek temperatury gazu lub reduktora)
  • poprawiono charakterystyki temperaturowe wtryskiwaczy HanaRed i Valtek30
  • wyeliminowano pojawiające się czasem fałszywe błędy wtryskiwaczy
  • wyeliminowano pojawiający się czasem komunikat "Komunikat wewnętrzny: 6"
  • obniżono początkowy mnożnik podczas autokalibracji dla paliwa LPG i CNG
  • dodany nowy typ czujnika temperatury reduktora (CT-10k)
  • przywrócenie ustawień fabrycznych skutkuje przełączeniem na benzynę
  • naprawione wczytywanie map 3d benzynowej i gazowej z pliku ustawień
  • rozszerzono zakres podciśnienia kolektora (na mapach) dla silników TURBO
  • funkcję „wymuszony gaz” (uruchomienie awaryjne) można teraz aktywować również gdy sterownik jest w trybie „oczekiwanie na gaz”
  • obniżona minimalna temperatura gazu (z 15 do 10°C) oraz reduktora (z 30 do 20°C), przy jakiej może się aktywować funkcja „ciepły start”
  • dodana możliwość ustawienia górnego progu temperatury reduktora dla aktywacji funkcji podgrzewania wtryskiwaczy
  • szybsze przełączanie benzyna à gaz, jeśli silnik już pracował na gazie
  • dodana automatyczna kalibracja wskaźnika poziomu gazu
  • dodane informacje o samochodzie i instalacji gazowej
  • domyślne opóźnienie cylindra zmniejszone z 500ms do 200ms
  • dokładniejsze opisy stanów / problemów podczas autokalibracji
  • wyłączenie wszystkich cylindrów (ikonki wtryskiwaczy w aplikacji) spowoduje wyłączenie elektrozaworu