Podniesiono maksymalną dopuszczalną wartość obrotów podczas autokalibracji na 1400 (niektóre hybrydy na czas ładowania akumulatorów podnoszą obroty biegu jałowego)
Zmieniono domyślne kształty mnożnika ustawianego podczas autokalibracji dla silników Valvetronic dla wtryskiwaczy AC
Mapa udziału benzyny była omyłkowo kasowana po dwóch resetach sterownika
Zmieniono logikę wykrywania błędu „brak czujnika ciśnienia gazu”. Błąd pojawia się również gdy ciśnienie gazu przekracza zakres pomiarowy czujnika. Teraz przekroczenie zakresu musi trwać przynajmniej 3s i to podczas pracy na gazie, dzięki czemu jest szansa że ciśnienie spadnie.
Zredukowano liczbę fałszywych błędów od niskiego napięcia zasilania
Dioda „SERVICE” na centralce nie będzie zapalana dla błędu od niskiego ciśnienia gazu
Poprawki związane z „zawieszającą się” centralką
W celach bezpieczeństwa wyłączono pracę na gazie gdy zapętlone są wtryskiwacze benzynowe a źródłem obrotów są impulsy wtrysku benzyny. Jeśli taka sytuacja wystąpi, sterownik przełączy na benzynę oraz wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat. Sterownik nie posiadający dedykowanego wejścia sygnału obrotów powinien być zastąpiony, ewentualnie trzeba będzie zaakceptować pracę na benzynie podczas zapętleń
Przy błędzie od niskiego ciśnienia gazu, sterownik nie zapamiętywał rodzaju paliwa wybranego przez użytkownika, czyli jeśli ktoś przełączył na benzynę, przy kolejnym uruchomieniu silnika sterownik znowu przechodził do trybu „AUTO”.
przełączanie benzyna <-> gaz z aplikacji diagnostycznej ignoruje opóźnienie napełniania oraz opóźnienie cylindra, aby przełączanie następowało szybciej. Ma to ułatwić kalibrację auta.
Poprawiono filtrację sygnału stacyjki – wyeliminowano wpływ krótkich impulsów zakłócających
Dodana obsługa diody CheckEngine w centralkach ją posiadających
Zmodyfikowano sterowanie wtryskiwaczami Matrix HD344, na podstawie danych producenta
Przy przełączaniu na gaz mógł czasem niepotrzebnie wyskoczyć błąd napięcia elektrozaworu
Błąd „Awaria obwodu zasilania WPG” będzie sygnalizowany, ale nie będzie powodował przejścia do stanu AWARIA (nadal możliwa będzie jazda na gazie)
poprawione obliczanie czasów pracy na PB/LPG od ostatniego połączenia
dodano zamykanie elektrozaworu jeśli temperatura reduktora spadnie poniżej 10st.C
wyeliminowano okazjonalnie pojawiające się szarpanie przy wysokich obciążeniach (gdy MAP przekraczał 100kPa, lub 250kPa dla silników z turbo)
dodano wykrywanie braku impulsów wtrysku benzyny, jeśli są obroty (generuje KOMUNIKAT)
dodano wykrywanie braku sygnału obrotów, jeśli są impulsy wtrysku benzyny (generuje KOMUNIKAT)
domyślny próg obcinania dotrysków zmieniono na 0ms
dodano histerezę poziomu gazu, aby wyświetlany poziom nie zmieniał się gdy odczyt z WPG'a oscyluje wokół ustawionej wartości progowej (histereza jest nieaktywna gdy aktywne jest połączenie z aplikacją)
diagnostyka - elektrozawór i wtryskiwacze są również testowane software'owo
naprawione wyłączanie modułu BT po wyłączeniu stacyjki
dodano możliwość niepodłączenia temperatury reduktora (funkcja przełączania na gaz realizowana jest na podstawie wbudowanego algorytmu). Nastawa "Temperatura przełączania" nadal odgrywa rolę.
diagnostyka - elektrozawór i wtryskiwacze są również testowane software'owo
naprawione wyłączanie modułu BT po wyłączeniu stacyjki
dodano możliwość niepodłączenia temperatury reduktora (funkcja przełączania na gaz realizowana jest na podstawie wbudowanego algorytmu). Nastawa "Temperatura przełączania" nadal odgrywa rolę.
dodana możliwość ustawienia mnożnika początkowego, od którego rozpocznie się procedura autokalibracji
dodana obsługa wtryskiwacza Tomasetto IT01
dodano domyślne kształty mnożników (po autokalibracji), dla wtryskiwaczy:
- MagicJet
- Valtek30 2R
- Hana2000 Blue
- Matrix HD344
- Matrix HD544
- Tomasetto IT01
zaktualizowano domyślne kształty mnożników (po autokalibracji) dla pozostałych wtryskiwaczy
poprawiona funkcja autokalibracji dla silników, w których na biegu jałowym występują dotryski
dodano funkcję automatycznego doboru współczynnika skalowania obrotów odczytywanych z impulsów wtrysku w silnikach półsekwencyjnych (podczas autokalibracji)
AC - Newsletter
Szanujemy Twoją prywatność
Gdy przeglądasz naszą stronę, chcielibyśmy wykorzystywać pliki cookies i inne podobne technologie do zbierania danych (m.in. adresy IP, inne identyfikatory internetowe). Potrzebujemy tych danych, żeby analizować statystyki ruchu na stronie, kierować w internecie reklamy dopasowane do Twoich potrzeb oraz używać wtyczek społecznościowych. Kliknij poniżej, by wyrazić zgodę albo przejdź do ustawień, aby dokonać szczegółowych wyborów co do plików cookies.
Szanujemy Twoją prywatność
Poniżej znajdziesz listę usług używanych w naszym serwisie, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz ustawienia, które Ci odpowiadają. Za pomocą linku, który znajdziesz w polityce prywatności możesz do nich wrócić.