STAG 200 GoFast

  • minimalna wymagana wersja aplikacji to v0.27
  • przełączanie benzyna <-> gaz z aplikacji diagnostycznej ignoruje opóźnienie napełniania oraz opóźnienie cylindra, aby przełączanie następowało szybciej. Ma to ułatwić kalibrację auta.
  • Poprawiono filtrację sygnału stacyjki – wyeliminowano wpływ krótkich impulsów zakłócających
  • Dodana obsługa diody CheckEngine w centralkach ją posiadających
  • Zmodyfikowano sterowanie wtryskiwaczami Matrix HD344, na podstawie danych producenta
  • Przy przełączaniu na gaz mógł czasem niepotrzebnie wyskoczyć błąd napięcia elektrozaworu
  • Błąd „Awaria obwodu zasilania WPG” będzie sygnalizowany, ale nie będzie powodował przejścia do stanu AWARIA (nadal możliwa będzie jazda na gazie)

 

  • dodano nowy firmware 1.3.2
  • dodano możliwość wyboru źródła obrotów
  • dodano nowy WPG T800
  • dodano WPGH/WPL malejący
  • dodano obsługę modułu Bluetooth Next2
  • dodano obsługę czujników WPG Digi5V i Digi12V
12.07.2016
  • dodano mapę dolewania benzyny w funkcji obrotów i czasu wtrysku benzyny
  • dodano mapę dolewania benzyny w funkcji ciśnienia gazu
  • wyeliminowano okazjonalnie (bardzo bardzo rzadko) występujący problem nie mierzenia wartości analogowych (prawdopodobnie tylko na benzynie)
  • zmieniono czas rozpoczęcia sygnalizacji zbliżającego się przeglądu czasowego (był 1 tydzień, teraz są 2 tygodnie)
  • poprawione parametry sterowania wtryskiwaczami Matrix HD344
  • poprawione obliczanie czasów pracy na PB/LPG od ostatniego połączenia
  • dodano zamykanie elektrozaworu jeśli temperatura reduktora spadnie poniżej 10st.C
  • wyeliminowano okazjonalnie pojawiające się szarpanie przy wysokich obciążeniach (gdy MAP przekraczał 100kPa, lub 250kPa dla silników z turbo)
  • dodano wykrywanie braku impulsów wtrysku benzyny, jeśli są obroty (generuje KOMUNIKAT)
  • dodano wykrywanie braku sygnału obrotów, jeśli są impulsy wtrysku benzyny (generuje KOMUNIKAT)
  • domyślny próg obcinania dotrysków zmieniono na 0ms
  • dodano histerezę poziomu gazu, aby wyświetlany poziom nie zmieniał się gdy odczyt z WPG'a oscyluje wokół ustawionej wartości progowej (histereza jest nieaktywna gdy aktywne jest połączenie z aplikacją)
  • dodana obsługa wtryskiwaczy wysoko-rezystancyjnych
  • dodana obsługa wtryskiwaczy Lovato JLP4
  • w specyficznych przypadkach zgaśnięcie silnika podczas cut-off mogło prowadzić do sytuacji, że elektrozawór nie był zamykany
  • naprawiono funkcję "podwajanie impulsów"
  • dodano funkcję przeglądu instalacji według ustawionej daty
  • dodano wykrywanie zwarcia czujnika ciśnienia gazu (generuje BŁĄD)
  • diagnostyka - elektrozawór i wtryskiwacze są również testowane software'owo
  • naprawione wyłączanie modułu BT po wyłączeniu stacyjki
  • dodano możliwość niepodłączenia temperatury reduktora (funkcja przełączania na gaz realizowana jest na podstawie wbudowanego algorytmu). Nastawa "Temperatura przełączania" nadal odgrywa rolę.
  • minimalna wymagana wersja aplikacji: v0.5
  • dodano funkcję przeglądu instalacji według ustawionej daty
  • dodano wykrywanie zwarcia czujnika ciśnienia gazu (generuje BŁĄD)
  • diagnostyka - elektrozawór i wtryskiwacze są również testowane software'owo
  • naprawione wyłączanie modułu BT po wyłączeniu stacyjki
  • dodano możliwość niepodłączenia temperatury reduktora (funkcja przełączania na gaz realizowana jest na podstawie wbudowanego algorytmu). Nastawa "Temperatura przełączania" nadal odgrywa rolę.
  • minimalna wymagana wersja aplikacji: v0.5
  • usprawniono algorytm obliczania obrotów na podstawie impulsów wtrysku benzyny, zmodyfikowano działanie filtra
  • poprawiono pomiar czasów wtrysku benzyny w silnikach typu fullGrupa
  • naprawiony problem "świecących kontrolek" po wyłączeniu stacyjki (występował w niektórych samochodach)
  • usunięto fałszywe komunikaty "niestabilny sygnał stacyjki"
  • timer przeglądu będzie również pokazywał ile czasu minęło od zaplanowanego przeglądu (w minutach jazdy na gazie)
  • w silnikach Wankla po uruchomieniu, jeśli pracowały tylko dwa "cylindry" to centralka "mrugała", sygnalizując że jest w fazie zmiany paliwa
  • w przypadku silników Wankla dolewanie benzyny mogło nie działać gdy silnik pracował na dwóch "cylindrach" (dot. GoFast Titan)
  • czasy pracy sterownika na benzynie i gazie były nadpisywane przy wczytywaniu nastaw. Zablokowano.
Dodano:
  • wykrywanie braku podłączenia stacyjki, gdy są impulsy wtrysku benzyny (komunikat)
  • wykrywanie niestabilnego sygnału stacyjki (komunikat)
Zmiany:
  • poprawiono działanie autokalibracji WPGH
  • naprawiono wznawianie aktualizacji centralki po nieudanej próbie
  • zmieniono domyślne progi WPGH
  • poprawiono obliczanie obrotów dla silników półsekwencyjnych (były czasem zaniżane o połowę)
  • maksymalne dopuszczalne obroty podczas autokalibracji podwyższono do 1300
Dodano: Dodano:
  • funkcję diagnostyczną - test centralki LED
  • wsparcie dla wtryskiwaczy (komunikat):
    - AEB I-PLUS (aluminiowa i plastikowa listwa)
    - Valtek30 2R (plastikowa listwa)
Zmiany:
  • zmieniono domyślny próg obcinania dotrysków na 1.1ms
  • zablokowano zbieranie map B/G dla silników typu Valvetronic
  • poprawiono wykrywanie cut-off'a w silnikach typu Valvetronic
  • rozbudowano mapę korekcji od obrotów do postaci 3-wymiarowej (takiej jak w Q-box)
  • dodana możliwość wyboru alternatywnego pinu stacyjki
  • dodana obsługa czujnika temperatury gazu 10k
  • dodano nowe typy wskaźników poziomu gazu:
    - WPG 50k rosnący
    - WPG 50k malejący
    - WPG 90R rosnący (tylko wariant 2)
    - WPG 90R malejący (tylko wariant 2)
  • dodano nowe wtryskiwacze:
    - Valtek30 2R
    - IG1 2R
    - IG3 2R
    - IG5 2R
  • błąd napięcia zasilania wymusi przełączenie na gaz, ale gdy tylko napięcie wzrośnie, sterownik wróci na benzynę, a błąd zniknie z listy błędów
  • wysokość mnożnika w wyniku autokalibracji jest teraz niezależna od temperatury gazu
  • zaktualizowane domyślne kształty mnożników dla wszystkich wtryskiwaczy
  • zaktualizowane charakterystyki temperaturowe i ciśnieniowe wszystkich wtryskiwaczy
  • modyfikacja funkcji "ciepły start" pod kątem lepszego działania w samochodach z funkcją start-stop oraz hybrydowych
  • maksymalne obroty podczas autokalibracji zwiększone do 1100
  • ułatwiono i przyspieszono zbieranie map B/G
  • wyłączono opcję "sonda lambda napięciowa odwrócona" z obydwu wariantów GoFast.
  • poprawiono obliczanie obrotów na podstawie impulsów wtrysku benzyny w silnikach półsekwencyjnych (w niektórych samochodach były dwukrotnie wyższe)
  • poprawiono wykrywanie dotrysków w silnikach półsekwencyjnych
  • sterownik nie usypiał się jeśli uprzednio był połączony z aplikacją
  • poprawiono działanie nastawy "obroty przełączania"
  • czasem (szczególnie przy sterowaniu typu fullGroup) mogło się zdarzyć, że wtryskiwacz gazowy się nie wyłączał aż do następnego wtrysku benzyny
  • uaktualniona lista wspieranych typów WPG'ów:
    - TAA MSG352370
    - AXIS
    - AC-5V
    - AC-12V
    - ESIGAS
    - WPG4
  • dodana możliwość ustawienia mnożnika początkowego, od którego rozpocznie się procedura autokalibracji
  • dodana obsługa wtryskiwacza Tomasetto IT01
  • dodano domyślne kształty mnożników (po autokalibracji), dla wtryskiwaczy:
    - MagicJet
    - Valtek30 2R
    - Hana2000 Blue
    - Matrix HD344
    - Matrix HD544
    - Tomasetto IT01
  • zaktualizowano domyślne kształty mnożników (po autokalibracji) dla pozostałych wtryskiwaczy
  • poprawiona funkcja autokalibracji dla silników, w których na biegu jałowym występują dotryski
  • dodano funkcję automatycznego doboru współczynnika skalowania obrotów odczytywanych z impulsów wtrysku w silnikach półsekwencyjnych (podczas autokalibracji)