Zwiększono zakres i precyzję regulacji nastawy „Zmiana dawki gazu”
Poprawiono dawkowanie gazu przy przekroczeniu zakresu pomiarowego PSa (zmiana dawki była w takich przypadkach skokowa, teraz jest zgodna z nastawą „Faza przejściowa”)
poprawiono "zbieranie" mapy (zbierała się w niepoprawnym miejscu)
w autach w których wyłączenie stacyjki odłączało zasilanie sterownika, nie były zapisywane do pamięci nieulotnej informacje:
Maksymalna temperatura spalin, która może uaktualniać się automatycznie podczas jazdy na dieslu
Maksymalna wartość czujnika spalania stukowego, która może uaktualniać się automatycznie podczas jazdy na dieslu
w niektórych przypadkach nie odświeżała się w aplikacji maksymalna temperatura spalin i wartość stuków (wewnętrznie sterownik te wartości aktualizował poprawnie)
wyeliminowano przypadki pojawiania się błędu od temperatury spalin po włączeniu stacyjki
wyeliminowano opóźnienie rozpoczęcia pomiaru temperatury spalin, występujące po resecie sterownika
w autach w których wyłączenie stacyjki odłącza zasilanie sterownika, wykasowanie błędów z aplikacji mogło nie odnieść skutku (wracały po resecie sterownika)
jeśli zarejestrowany był błąd od spalania stukowego, to auto przełączało się na gaz dopiero po wyłączeniu stacyjki lub po ręcznym przełączeniu centralką (problem dokuczał szczególnie w autach z systemem start-stop)
nie był wykrywany brak czujnika spalania stukowego
zmieniono domyślną wartość minimalnego ciśnienia gazu z 60kPa na 30kPa
zmieniono domyślne opisy wierszy i kolumn mapy dotrysku gazu (po przywróceniu ustawień fabrycznych oraz po autokalibracji)
dodano korekcje przepływu wtryskiwaczy gazowych
dodano obsługę manometru CNG-AC-12V
dodano wykrywanie przekroczenia zakresu pomiarowego czujnika ciśnienia gazu oraz oprogramowano reakcję na to
dodano komunikat "wygrzewanie silnika", gdy podczas autokalibracji temperatura reduktora nie osiągnęła jeszcze 50ºC
dodano automatyczne kasowanie aktualnych błędów przed rozpoczęciem autokalibracji (wcześniej, jeśli na liście były błędy, autokalibracja od razu była przerywana)
podczas autokalibracji wstrzymano wykrywanie błędów od poziomu stuków (aktywuje się dopiero po skalibrowaniu czujnika stuków)
zwiększono maksymalne dopuszczalne obroty dla procesu autokalibracji (jest 1800, było 1000)
po autokalibracji nastąpi przywrócenie ustawień domyślnych:
dodano możliwość emulacji poziomu pedału przyspieszenia
dodano możliwość kątowego opóźnienia / wyprzedzenia sekwencji wtrysku gazu (konieczna kofniguracja odczytu obrotów z wału).
dodano funkcjonalność rejestratora cyfrowego (możliwość obserwacji impulsów obrotów, wtrysków diesla oraz gazu w czasie)
dodano licznik cykli wtryskiwaczy gazowych
dodano obsługę wtryskiwaczy gazowych:
Dymco Black
AC W01 BFC
AC W02 BFC
AC W03
Lovato JLP04
AEB I-Plus (aluminiowa listwa)
AEB I-Plus (plastikowa listwa)
dodano możliwość wyboru błędów, wystąpienie których będzie sygnalizowane dźwiękowo w sposób ciągły. Ponadto można ustawić, aby sygnalizacja dźwiękowa występowała również podczas pracy bez dotrysku gazu.
dodano możliwość natychmiastowej zmiany dawki gazu (przy przełączaniu oraz podczas pracy na gazie)
dodano wizualizację momentu zarejestrowania błędu (pionowa czerwona linia na oscyloskopie w aplikacji diagnostycznej)
poprawiono odczyt obrotów z wału, gdy liczba impulsów na obrót jest większa niż 63
złagodzono korekcję od temperatury gazu
zmodyfikowano emulację ciśnienia / pedału przyspieszenia, która jest teraz zależna stosunku aktualnej i docelowej dawki gazu.
wyeliminowano mruganie okien w aplikacji podczas np. automatycznego ustawiania max. temp. spalin czy max.stuków
poprawiono defekt objawiający się błędną temperatura wewnętrzną w momencie włączania stacyjki
błąd "brak sondy lambda" nie spowoduje przejścia do stanu "Awaria"
zmodyfikowano domyślne nastawy:
maks.temp.spalin z 690st.C na 300
aktywne "maks.temp.spalin auto"
maks.temp.stuków z 2V na 0.8V
aktywne "maks.spal.stuk.auto"
"próg zubożenia" z 5V na 1V
"typ wtrysku" z "sekwencja" na "standard"
nastawy "maks.temp.spalin", "maks.spal.stuk" oraz ich checkbox'y "AUTO" powrócą do domyślnych po poprawnie zakończonej autokalibracji
przyspieszono emulację ciśnienia (CheckEngine powodowany emulacją w większości przypadków powinien zniknąć, w pozostałych częstotliwość jego występowania znacznie spadnie)
naprawiono problem gdy przy obrotach z wału korbowego w pewnych sytuacjach nie był wtryskiwany gaz
poprawiono załączanie / wyłączanie emulacji ciśnienia paliwa - problem dotyczył niektórych aut, gdzie moment załączenia przekaźnika powodował zafalowanie obrotów lub nawet zgaśnięcie silnika.
poprawiono monitorowanie spadku napięcia zasilania (błąd "niskie napięcie zasilania" nie powinien pojawiać się przy "pikach" tego napięcia)
Nowe nastawy dające możliwość zmiany szybkości przełączania między paliwami.
Nowe dwa algorytmy wspomagające oszacowanie maksymalnej temperatury spalin i maksymalnego napięcia spalania stukowego – sterownik samodzielnie nadzoruje parametry i aktualizuje nastawy.
Poprawiona obsługa dwóch czujników spalania stukowego.
Poprawiona obsługa samochodów z mechanicznym wtryskiem paliwa.
Nowa nastawa określająca ilość podłączonych czujników spalania stukowego.
Nowa nastawa określająca prędkość zmiany dawki gazowej.
Nowa nastawa zapamiętująca minimalny poziom pedału gazu.
Nowa nastawa do regulacji funkcji zubożania od przyśpieszania.
Możliwość automatycznej zmiany osi obciążenia na mapie.
AC - Newsletter
Szanujemy Twoją prywatność
Gdy przeglądasz naszą stronę, chcielibyśmy wykorzystywać pliki cookies i inne podobne technologie do zbierania danych (m.in. adresy IP, inne identyfikatory internetowe). Potrzebujemy tych danych, żeby analizować statystyki ruchu na stronie, kierować w internecie reklamy dopasowane do Twoich potrzeb oraz używać wtyczek społecznościowych. Kliknij poniżej, by wyrazić zgodę albo przejdź do ustawień, aby dokonać szczegółowych wyborów co do plików cookies.
Szanujemy Twoją prywatność
Poniżej znajdziesz listę usług używanych w naszym serwisie, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz ustawienia, które Ci odpowiadają. Za pomocą linku, który znajdziesz w polityce prywatności możesz do nich wrócić.